Najnowsze artykuły

Styl industrialny w biurze

Zdrowe plecy w pracy i domu

Najważniejsze elementy sali konferencyjnej

16 października 2019 19:59

Poczekalnia - jak ją urządzić?



Poczekalnia stanowi pierwsze miejsce, do którego trafiają odwiedzający placówkę - niezależnie od rodzaju i obszaru działania firmy. W poczekalni najczęściej znajduje się recepcja, dlatego właśnie tam kierują się goście. Na podstawie poczekalni i jej wyglądu kształtuje się pierwotna opinia na temat placówki - jeżeli jest obskurna to podchodzi do firmy sceptycznie, a jeżeli jest elegancka to odnosimy wrażenie profesjonalizmu i dbałości o klientów. Dla firmy ważne jest, by poczekalnia robiła odpowiednie wrażenie na klientach i kontrahentach, gdyż ma to późniejsze odzwierciedlenie w ich opinii i stosunku wobec firmy.

Rozplanowanie
Każda firma ma w rzeczywistości poczekalnie, choć różnią się one wielkością i urządzeniem. Ich rozplanowanie przestrzenne i zagospodarowanie miejsca będzie różne, ale podstawowa funkcja będzie taka sama. W sumie to trzy podstawowe funkcje, jakie można wymienić - informacyjna, reprezentatywna i gościnna. Wszystko powinno być urządzone w logiczny sposób. W centrum musi znajdować się recepcja lub punkt informacyjny, gdyż goście udadzą się tam w pierwszej kolejności. Minimalistyczne i eleganckie wnętrza sprawiają, że klienci odbierają firmę w pozytywny sposób jako profesjonalną, godną zaufania, szanującą swoich klientów.

Poczekalnia w dużym biurze
Korporacje mają trochę inaczej rozplanowana przestrzeń poczekalni i ich funkcja jest też delikatnie inna, niż w przypadku przychodni czy uczelni. Poczekalnia ma nie tylko być funkcjonalna, ale także oddawać w pewnym stopniu charakter firmy. W recepcji można załatwić wiele spraw - otrzymać informacje, umówić się na spotkania, przekazać dokumenty czy wiadomości dla odpowiednich osób. Poczekalnia w firmie będzie skutkowała pozytywną lub negatywną opinią o podejściu do klienta oraz funkcjonowaniu firmy. Warto, by pomieszczenie i obsługa sprawiała dobre wrażenie. Przestrzeń powinna zostać urządzona w sposób ergonomiczny, elegancki i minimalistyczny. W ten sposób firma zostanie uznana za profesjonalną i schludną w fazie pierwszego odbioru.

Poczekalnia do lekarza
Poczekalnia w przechodni to jedno z najbardziej charakterystycznych miejsc. Panuje tutaj porządek i cisza. Zazwyczaj posadzka jest wyłożona płytkami, a ściany mają jasne kolory. Elementy wykończenia są proste i nie robiące wrażenia. Krzesełka ustawiane są szeregowo i są prostej konstrukcji, najczęściej bez oparcia na łokcie. Ściany obwieszone są znakami informacyjnymi i tablicami, które mają zapewniać niezbędne informacje na temat rozkładu gabinetów oraz usług placówki. Przestrzenie poczekalni medycznych najczęściej nie są przestronne, choć nie mają mebli poza krzesełkami dla oczekujących na swoją kolej. Oczywiście, ten obraz dotyczy przede wszystkim placówek publicznych - gdzie stawia się na ilość, nie jakość, W gabinetach prywatnych może wyglądać to zupełnie inaczej.

Poczekalnia w salonach kosmetycznych lub salonach SPA
Poczekalnie w specjalistycznych salonach oraz miejscach związanych z branżą beauty mają własny standard, co widać już od pierwszego wejrzenia po odwiedzeniu takiego miejsca. Panuje w nich sterylny porządek, spokój i relaksująca atmosfera. Poczekalnie w takich miejscach są urządzone komfortowo i elegancko, by robić wrażenie na klientach i zyskiwać ich przychylność. Pomieszczenia zachowane są zazwyczaj w jasnej kolorystyce. Dominują jasne i ciepłe barwy oraz otacza zewsząd przyjemny zapach. Nie znajdziemy tutaj prostych krzeseł, lecz wygodne kanapy i fotele oraz stoliki kawowe z magazynami. Przestrzeń będzie dawała poczucie komfortu i luksusu.